Over Occure
Waar staat Occure voor?
Alleen organisaties die oog hebben voor de gezondheid en het welzijn van de mensen daarbinnen kunnen optimaal functioneren. Occure biedt organisaties professionele begeleiding en deskundig advies in verzuim en preventie. Zo halen wij samen het beste uit medewerkers én organisaties.
-
Korte lijnen
- Eigen contactpersoon op het secretariaat
- Artsen bereikbaar voor overleg
- Landelijke dekking vanuit meerdere vestigingen
-
Samenwerken
- Proactief in het contact
- Samen ontdekken waar de klant werkelijk mee geholpen is
- Brede samenwerking met netwerk aan arboprofessionals
-
Maatwerk
- Geen vaste pakketten
- Dienstverlening die past bij de hulpvraag en organisatie
-
Preventie
- Advies op individueel of afdelingsniveau
- Organisatiebreed advies
- Mogelijkheid tot PAGO & PMO
- Trainingen en workshops
Arbodienstverlening op maat
Iedere organisatie is anders. Daarom bieden wij geen vaste pakketten in onze dienstverlening. We gaan in gesprek met onze klant, bespreken waar de behoeften liggen en maken een plan op maat.
Occure heeft daarvoor een deskundig team aan professionals beschikbaar. Wij werken onder andere met bedrijfsartsen, praktijkondersteuners, casemanagers, arbeids- en organisatieadviseurs en hebben een breed inzetbaar netwerk met deskundige arboprofessionals uit iedere discipline.
Zo kunnen wij organisaties precies de ondersteuning bieden die zij nodig hebben bij iedere arbeids- en organisatiegerelateerde vraag op het gebied van verzuim en preventie.
Altijd snel in contact
Occure houdt de lijnen graag kort. Iedere klant krijgt daarom een vaste contactpersoon op ons secretariaat. Ook onze artsen en andere professionals zijn mobiel of per mail bereikbaar voor overleg.
Doordat alle partijen snel kunnen schakelen, kunnen we veel effectiever samenwerken. Iedereen weet waar we staan in het traject en welke vervolgstappen we mogelijk nog moeten zetten.
Samenwerken voor een optimale dienstverlening
Occure zoekt proactief de samenwerking op. Met klanten, omdat zij precies weten wat hun organisatie nodig heeft. Maar zeker ook met onze eigen arboprofessionals en professionals uit ons netwerk, omdat zij alle expertise in huis hebben om de klant te helpen.
In samenwerking met alle partijen kunnen wij organisaties de dienstverlening bieden die zij nodig hebben.
Preventie maakt een gezonde organisatie
Een gezonde organisatie heeft niet alleen zorg voor het ziekteverzuim, maar juist ook voor preventie. Wij kijken graag mee waar de kansen voor preventie liggen, zowel voor de individuele medewerker als organisatiebreed, bijvoorbeeld met:
- een gericht plan van aanpak om de knelpunten uit de PAGO of PMO knelpunten te voorkomen
- een stimulerende manier van leidinggeven
- advies over een ergonomisch verantwoorde werkplek
- begeleiding bij een gezonde leefwijze
Samen maken we een concreet plan en gaan we aan de slag!
Maatschappelijk bewust ondernemen
Bij Occure vinden we het belangrijk midden in de maatschappij te staan en alle achtergronden daarbij te omarmen. We willen graag kunnen aansluiten op de belevingswereld van al onze klanten en hun medewerkers. We werken dan ook het liefst met een divers team waarin ieder individu ruimte krijgt voor zijn eigen identiteit en kracht.
Hiernaast kijken we ook buiten onze grenzen. Wij steunen de Ndlovu Care Group in Elandsdoorn, Zuid-Afrika. Hiermee dragen we een klein beetje bij door hen die opgroeien in armoede een betere toekomst te geven. Ook interesse om dit mooie project te steunen? Lees meer op https://ndlovucaregroup.co.za/ of http://www.helpelandsdoorn.com.
Team
Jos Blaauwhof
Directeur, bedrijfsarts
Jos Blaauwhof
Directeur, bedrijfsarts
“Korte lijnen en kwaliteit: daar staat Occure voor.”
Elisa Rijk
Operationeel directeur, bedrijfsarts
Elisa Rijk
Operationeel directeur, bedrijfsarts
“Ik houd van doorpakken, met de juiste mensen om me heen dingen bereiken.”
Philip De Jager
Bedrijfsarts
Philip De Jager
Bedrijfsarts
“Als bedrijfsarts wil je dat mensen gezond kunnen terugkeren naar een gezonde werkplek.”
Ik kijk als bedrijfsarts met een holistische blik naar de gezondheid, waarbij de ziekte niet centraal staat maar de persoon die voor je zit. Mijn focus ligt op de gevolgen van een ziekte op diens leven, waarvan werk natuurlijk een groot deel uitmaakt. Ik onderzoek samen met de patiënt/cliënt wat hij/zij nodig heeft om weer duurzaam terug te keren in het werk. Het geeft mij elke keer weer voldoening om mensen daarbij te kunnen ondersteunen.
Om dat optimaal te kunnen bereiken moet je de organisaties kennen. Wanneer je enkel vanuit je eigen spreekkamer advies geeft aan medewerkers en leidinggevenden mis je een belangrijk stuk informatie, want je kent de organisatie niet. Bij Occure werk ik op locatie bij grotere organisaties. Daardoor ben ik echt onderdeel van het geheel en kan ik beter adviseren over verzuim en preventie. Ook kan ik makkelijker de samenwerking aangaan met andere disciplines binnen het bedrijf, zoals een arbeidshygiënist en een veiligheidskundige.
Zo streven we ernaar dat mensen niet alleen weer gezond kunnen terugkeren naar hun werk, maar óók kunnen terugkeren naar een gezonde werkomgeving.
Zoa Moeniralam
Bedrijfsarts
Zoa Moeniralam
Bedrijfsarts
“Samenwerken en vertrouwen is de basis van mijn vak.”
Als bedrijfsarts ben je autonoom. Die onafhankelijke positie past mij heel goed. Ik werk vanuit mijn zijnskracht, niet vanuit een opgelegde norm. Mijn blik is holistisch. Alles samen zorgt voor je belastbaarheid en of je in balans bent of juist niet. Ik luister en kijk en spiegel wat ik zie. Daarin geef ik mensen net dat kleine duwtje in de juiste richting, die van zelfvertrouwen en kracht.
Ik geloof dat wij als mens heel zijn en dat een organisatie een heel systeem is. Vanuit onze heelheid kunnen wij bijdragen aan het systeem. Wanneer iets disfunctioneert zoek ik als bedrijfsarts naar hoe mensen hun plek weer kunnen innemen, hoe zij in hun kracht kunnen komen staan. Daarbij benader ik mijn gesprekspartner vanuit samen zoeken en vertrouwen.
Het is niet altijd makkelijk om mensen en organisaties in beweging te krijgen. Hoe deel je zaken die mensen niet graag willen horen? Als bedrijfsarts maak je vaak de pijn zichtbaar van een organisatie. Wanneer je de goede toon weet te vinden kun je in gesprek raken. Kansen zien en nemen om te bewegen richting preventie, vanuit samenwerken en vertrouwen. Een sterk gevoel van medemenselijkheid en een diepe overtuiging van inclusiviteit helpen me daarbij.
Hannah Hondema
Bedrijfsarts i.o.
Hannah Hondema
Bedrijfsarts i.o.
“De beste zorg bieden gaat verder dan alleen medische kennis.”
Met preventie kun je veel gezondheidsrisico’s beperken. Mijn werk draait om het bevorderen van welzijn op de lange termijn, waarbij de nadruk ligt op het voorkomen van gezondheidsproblemen voordat ze ontstaan. Ook in mijn achtergrond in de verzekeringsgeneeskunde en psychiatrie heb ik geleerd hoe belangrijk het is om de vroegtijdige tekenen van gezondheidsproblemen te signaleren en proactieve maatregelen te nemen.
Bij Occure staat de kwaliteit van bedrijfsgeneeskunde centraal. In mijn rol werk ik ook voortdurend aan het leveren van de best mogelijke zorg aan onze klanten en hun werknemers. Dat gaat verder dan alleen medische kennis; het draait ook om het opbouwen van vertrouwde relaties en het bieden van maatwerkoplossingen die echt het verschil maken.
De open en fijne structuur bij Occure geeft mij de ruimte om me volledig te richten op de behoeften van onze klanten en hun werknemers. Door transparantie en de effectieve samenwerking met andere arbeidsprofessionals kunnen we snel schakelen, wat resulteert in een soepele en efficiënte dienstverlening.
Samen streven we ernaar om niet alleen individuele werknemers te helpen gezonder te leven, maar ook organisaties te ondersteunen bij het creëren van een cultuur van welzijn en preventie.
Petra van Es
Bedrijfsarts i.o.
Petra van Es
Bedrijfsarts i.o.
“Mijn doel is om de situatie in beweging te brengen – en houden.”
Afwachten is beperkend, voor de medewerker en voor de werkgever. Ik probeer daarom altijd weer beweging te brengen. Mensen terug te sturen naar hun huisarts of een specialist, om toch nog eens te kijken wat er wél nog kan, in plaats van wat niet meer kan. Medewerkers en werkgevers weer met elkaar in gesprek te krijgen. Zelfs als de uitkomst is dat een medewerker niet meer terugkeert, is het vooruitgang.
Mijn ervaring als huisarts helpt me absoluut in mijn werk bij Occure. Ik heb een heel brede blik op mensen en hun ziektebeeld. Ik kan daardoor makkelijk adviseren over uiteenlopende verzuimgevallen.
Daarnaast weet ik na 20 jaar mijn eigen huisartsenpraktijk gerund te hebben precies hoe het is voor de werkgever en de rest van het team als een medewerker ziek uitvalt. Iedereen moet een stapje bij zetten, er zitten kosten aan: het is een situatie die je niet langer dan nodig wilt behouden.
Als bedrijfsarts i.o. heb ik veel meer tijd voor mensen dan ik als huisarts had. Zowel in hun consult als in het volgen van het verzuimproces kan ik mensen nauwlettend volgen en adviseren. Het geeft veel voldoening dat ik alle partijen kan bijstaan en direct invloed heb op het verzuimproces.
Christof Majoor
Bedrijfsarts i.o.
Christof Majoor
Bedrijfsarts i.o.
“Om een goed advies te kunnen geven moet je beginnen met goed luisteren.”
Als mensen zich gehoord voelen, kun je stappen zetten richting een duurzame reïntegratie. Vanuit die visie probeer ik de fysieke gezondheid van werknemers te begrijpen en de onderliggende oorzaken van hun klachten te identificeren. Daarbij staat preventie hoog op mijn agenda, omdat een gezonde leefstijl bijdraagt aan werkgeluk. Om dit te bevorderen en bewustwording te creëren, geven we praktische tips aan zowel werknemers als werkgevers.
Zoals ik daarbij zelf aanvullend kan bijdragen vanuit mijn ervaring als longarts, zo kunnen al mijn collega’s bijdragen vanuit hun eigen expertise. Dankzij die samenwerking met collega’s maar ook met arbeidsdeskundigen, fysiotherapeuten en andere professionals kunnen we de beste zorg bieden en de reïntegratie van werknemers bevorderen.
We bieden op maat gemaakte oplossingen die perfect passen bij de specifieke situatie van elk bedrijf waar we mee samenwerken. Dit bereiken we door goed te luisteren naar de behoeften van de klant en voortdurend te blijven communiceren. Op die manier kunnen we problemen snel oplossen en de zorg perfect afstemmen op de behoeften van de werknemers. Met als gezamenlijk doel om een gezonde en productieve werkomgeving te creëren waarin werknemers optimaal kunnen functioneren.
Nico Weerkamp
Arts
Nico Weerkamp
Arts
“Wij willen de medewerker bovenal op een gezonde manier aan het werk helpen.”
Mijn focus ligt op preventie. Voorkomen blijft nu eenmaal beter dan genezen. We adviseren werkgevers daarom altijd om zorgvuldig te kijken naar de mentale en fysieke gezondheid van hun werknemers. Wij dragen daar zelf aan bij door met elkaar in gesprek te blijven over wat er speelt in de organisatie. Zo identificeren we vaak al vroegtijdig de triggers die tot verzuim kunnen leiden. Met die kennis kunnen de werknemer en de werkgever proactief stappen ondernemen om hun weerbaarheid te vergroten.
Als bewegingswetenschapper hecht ik daarnaast veel waarde aan fysieke activiteit. In ons team van bedrijfsartsen organiseren we regelmatig wandelsessies om het langdurig stilzitten te doorbreken. Dat raad ik onze klanten ook aan.
Mijn ervaring op dit gebied draagt bij aan de begeleiding van mensen met energetische beperkingen. Ik maak ook graag gebruik van de specifieke kennis van collega’s, wanneer de situatie dat vraagt. Zo helpen we elkaar en uiteindelijk zeker ook de medewerker.
Iedere persoon en situatie is uniek. Daarom nemen we de tijd om samen een passend tempo voor het reïntegratietraject te bepalen. Een groot misverstand is dat wij als bedrijfsartsen erop gericht zijn om werknemers zo snel mogelijk weer aan het werk te krijgen. Maar mijn hoofddoel is om de gezondheidsbelangen van de medewerker te behartigen en hem of haar op een duurzame en gezonde manier weer te laten integreren.
Elke Struiwig
Bedrijfsarts i.o.
Elke Struiwig
Bedrijfsarts i.o.
“Mensen begeleiden naar een positieve werkflow, dat geeft mij voldoening.”
“Preventie is een belangrijk speerpunt in mijn werk. Dat dat verder gaat dan het uitvoeren van preventief medisch onderzoek, die overtuiging deel ik absoluut met Occure.
Het ultieme doel van preventie is voor mij het stimuleren van bevlogenheid bij mensen. Het ideaal is dat zij met enthousiasme naar hun werk gaan, energie putten uit hun taken, en vervolgens met energie thuiskomen om nog waardevolle momenten te delen met hun kinderen, partner en zichzelf. Op die manier kunnen ze ontspannen en uitgerust de volgende dag met hernieuwde motivatie aan het werk gaan.
Mijn persoonlijke missie is mensen te begeleiden op weg naar deze positieve vicieuze cirkel. Dankzij mijn passie en plezier in mijn werk bij Occure heb ik voldoende energie om naar elke patiënt te luisteren en hen de aandacht te schenken die ze verdienen. Op deze wijze hoop ik mijn bijdrage te leveren aan de maatschappij.”
Elvira Go
Arts
F.Z.
Arts
Suzan ten Brincke
Arts
Suzan ten Brincke
Arts
“Ik hecht enorm aan een kwalitatief gesprek waarin de medewerker zich vrij voelt om alles op tafel te leggen.”
Mijn route naar arts heeft wat omwegen gekend. Vanwege uitlotingen heb ik verpleegkunde en biomedische wetenschappen gestudeerd en via de zij-instroom Geneeskunde heb ik mijn artsendiploma behaald.
Ik heb een brede basis opgedaan door jarenlang werkzaam te zijn als verpleegkundige op veel verschillende plekken. Als arts heb ik in de ouderengeneeskunde gewerkt. Een rode draad is altijd het contact met mensen geweest, zowel met patiënten en cliënten als met collega’s. Ik probeer mensen te doorgronden en te begrijpen, te zien wie ik voor me heb.
Dat maakt dat ik erg enthousiast word van de bedrijfsgeneeskunde. De wereld is aan het versnellen, ik hecht veel waarde aan een kwalitatief gesprek waarin iemand even stil staat en zich vrij voelt om alles op tafel te leggen. Het doel is om iemand vooruit te helpen – wat mij betreft zo veel mogelijk uitgaande van het zelfherstellende vermogen, eventueel met wat hulpmiddelen.
Bij Occure heerst heel sterk het gevoel van oog hebben voor elkaar. Niet alleen voor de medewerkers die op consult komen, maar ook voor elkaar, binnen het team. ‘Wat vind jij belangrijk? Waar krijg jij energie van? Hoe kunnen we jou helpen?’ Occure draagt echt de betrokkenheid uit waar het voor staat.
Piet Romme
Bedrijfsarts
Piet Romme
Bedrijfsarts
“Ik probeer bij het eerste consult de koe direct bij de hoorns te vatten.”
Na 25 jaar in de chirurgie te hebben gewerkt, heb ik de overstap naar de bedrijfsgeneeskunde gemaakt. In mijn rol als bedrijfsarts kan ik mijn medische kennis combineren met het begeleiden van mensen in hun herstelproces, wat het beroep voor mij interessant en veelzijdig maakt.
Ik begeleid mensen niet alleen bij hun fysieke herstel, maar help ze ook om de onderliggende oorzaken van hun klachten te begrijpen en te beïnvloeden. Bij het eerste consult probeer ik direct de kern van het probleem te achterhalen. Wat is nu de reden dat mensen zich voelen zoals ze zich voelen? En wat kunnen we doen om tot herstel te komen? Mijn doel is altijd om werknemers actief te betrekken bij hun herstelproces.
Dankzij mijn jarenlange ervaring kan ik daarnaast praktisch en gericht advies geven over de duur van herstelperiodes, of het nu gaat om een gebroken pols of een complexer medisch traject. Dat inzicht wordt vaak erg gewaardeerd.
Ik kijk ernaar uit om een positieve bijdrage te leveren aan de gezondheid en loopbaan van werknemers. Of het nu gaat om begeleiding bij revalidatie, ondersteuning tijdens langdurige ziekte of het bieden van een luisterend oor bij psychische klachten – ik sta klaar om samen met hen tot werkbare oplossingen te komen.
Anita Meedendorp
Praktijkondersteuner bedrijfsarts
Anita Meedendorp
Praktijkondersteuner bedrijfsarts
“Om dit werk goed te doen, moeten de bedrijfsartsen en ik elkaars vertrouwen hebben.”
De zorg heeft altijd in mijn hart gezeten. Na bijna 20 jaar als IC/CCU verpleegkundige ging ik verder als teamleider in de zorg. Ik droeg verschillende petten: ik was leidinggevende, ik maakte de roosters, ik begeleidde zieke medewerkers. Dat laatste bleek mijn echte passie en dat zorgde ervoor dat ik de opleiding tot POB’er ben gaan volgen.
Mijn medische achtergrond komt natuurlijk heel goed van pas in mijn beroep. En ik merk dat het ook een voordeel is dat ik weet waar de leidinggevenden en teams mee te maken hebben als een medewerker uitvalt. Dat inzicht neem ik ook zeker mee in mijn adviezen.
In mijn functie is de samenwerking met de casemanager en de verschillende bedrijfsartsen enorm belangrijk. Alleen wanneer we elkaars vertrouwen hebben, kunnen we de taakdelegatie echt delen. Dat betekent niet dat we het over alles eens hoeven zijn, maar we moeten op elkaar terug kunnen vallen.
Wat zo leuk is aan het werken bij Occure is dat ik veel op locatie kom. En daar zie ik de medewerkers die ik ook op het spreekuur heb gezien aan het werk. Het maakt het contact heel laagdrempelig en je kunt meteen meekijken waar nieuwe kansen tot verbetering liggen!
Rob van Diemen
Praktijkondersteuner bedrijfsarts
Rob van Diemen
Praktijkondersteuner bedrijfsarts
“Vertrouwen en gelijkwaardigheid vormen de basis van mijn werkwijze.”
Met meer dan 35 jaar ervaring in de para-medische zorg, onder andere als IC/CCU-verpleegkundige en in verschillende (management)rollen, heb ik veel aspecten van de zorg van dichtbij meegemaakt. Een persoonlijke ziekteperiode bracht mij in contact met de bedrijfsgeneeskunde en inspireerde mij om de overstap te maken naar praktijkondersteuner bedrijfsarts (POB).
Als POB ben ik het eerste aanspreekpunt voor medewerkers, waarbij ik onder taakdelegatie van de bedrijfsarts werk. Zo kunnen we medewerkers eerder te woord staan. Mijn uitgebreide para-medische achtergrond, opgedane medische kennis en eigen verzuimervaring helpen mij om daarbij snel de juiste ondersteuning te bieden. Waar nodig of gewenst gaat de medewerker op consult bij de bedrijfsarts.
Mijn aanpak is gericht op vertrouwen, gelijkwaardigheid en samenwerking. Herstel is volgens mij een gezamenlijke verantwoordelijkheid van zowel medewerker als werkgever. Beide partijen moeten actief bijdragen aan dit proces. En hoewel het begeleiden van verzuim belangrijk is, ligt mijn focus vooral op preventie. Ik zie grote kansen voor werkgevers om ziekteverzuim te verminderen door tijdig actie te ondernemen en samen te werken aan duurzame inzetbaarheid.
Bij Occure krijg ik de ruimte om mijn ervaring in de volle breedte in te zetten. Samen met mijn collega’s werk ik niet alleen aan het oplossen van verzuimgevallen, maar zetten we ons ook in voor preventie en het versterken van een gezonde werkcultuur binnen organisaties.
Myrna Nelemans
Casemanager
Myrna Nelemans
Casemanager
“De juiste begeleiding is essentieel voor duurzaam herstel.”
In mijn werk richt ik mij in eerste instantie op een goede verzuimbegeleiding voor de werknemer en de werkgever. Alleen als je de juiste begeleiding weet te geven zet je in op een duurzame herstelmelding.
Daarnaast zetten we graag nog een stapje extra. Want verzuim en preventie zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Daarom zijn we altijd alert: speelt er niet meer dan die ene ziekmelding? Kunnen we nog iets anders doen om verzuim te verhelpen of in de toekomst te voorkomen? We geven werkgevers graag advies en tips hierin. Door ze de winst te laten zien van een goede aanpak, letterlijk en figuurlijk, kun je echt wat toevoegen aan de organisatie.
Zo is mijn werk uitdagend en leerzaam. Het kleuren tussen de visie van de werkgever, de gevoelens van de werknemers en de regels vanuit de overheid/UWV vind ik ontzettend leuk om te doen. Geen dag is hetzelfde, al richt ik mij wel iedere dag weer op hetzelfde doel: alle partijen tevreden houden.
Marleen Quist
Secretariaat
Marleen Quist
Secretariaat
“Iedereen die bij Occure werkt heeft hart voor mensen.”
Bij Occure werken we met een redelijk klein team, waarin iedereen gelijkwaardig en belangrijk is. Samen willen we het beste bereiken voor onze klanten én voor het bedrijf. De collegiale sfeer helpt daar absoluut bij. Je inbreng is welkom en de drempel tot overleg is laag.
Iedereen die bij Occure werkt heeft hart voor mensen. Dat merken de klanten maar is ook voelbaar in het bedrijf. We zetten er allemaal op in om de contacten goed te houden. Dat is overigens ook heel belangrijk vanuit het oogpunt van verzuim: als je een goede band hebt met je werkgever zul je ook minder snel verzuimen.
In mijn functie ben ik echt een spin in het web. Op het secretariaat proberen we de artsen zoveel mogelijk te ontlasten, zodat zij zich kunnen richten op hun primaire zorgtaak. We weten wat we moeten doen en werken heel zelfstandig. Dat vind ik zelf heel prettig, net als de grote afwisseling in ons werk. Dat houdt het voor mij na al die jaren nog steeds leuk en uitdagend om bij Occure te werken.
Jolanda Timmermans
Secretariaat
Jolanda Timmermans
Secretariaat
“Het menselijke stukje is een onmisbaar onderdeel van mijn werk.”
De gezondheidszorg zit echt in mijn hart, ik zie mezelf niet voor een bank of iets dergelijks werken. Ik haal er voldoening uit dat ik de artsen goed kan helpen hun werk te doen, maar ook dat ik er kan zijn voor iedereen: voor mijn collega’s, voor de zieke medewerkers die ik spreek, voor de klant. ‘Ik heb je gezien’: dat telt voor mij.
Ik probeer altijd een luisterend oor te bieden. Dat zit in mijn aard en is ook heel belangrijk in ons werk. Wanneer je een goede verstandhouding met elkaar hebt, wordt het makkelijker even iets te vragen of te overleggen. Het past ook bij onze organisatie om warm met elkaar om te gaan.
Op het secretariaat zijn we als spin in het web altijd druk om te regelen wat iedereen nodig heeft. Maar het menselijke stukje is een nog belangrijker deel van mijn werk. Bij ons is niemand een nummertje.
Danielle Dekker
Secretariaat
Danielle Dekker
Secretariaat
“Even de tijd nemen om te luisteren is minstens zo belangrijk als de boel regelen.”
Verzuim was niet nieuw voor mij, toen ik bij Occure startte. Vanuit mijn eerdere functie als verzuimadviseur was de Wet Verbetering Poortwachter mij al bekend bijvoorbeeld. Nu bekijk ik verzuim wel vanuit een andere hoek natuurlijk: niet vanuit de organisatie en de zieke medewerkers, maar vanuit de bedrijfsarts.
Ik probeer vooral overzicht te creëren en rust uit te stralen. In dit werk moet je steeds schakelen, je hebt steeds weer een andere partij met een andere vraag aan de lijn. Maar als je een zieke medewerker spreekt, wil je toch het moment aangrijpen om even echt te luisteren. Dat is minstens zo belangrijk als de boel regelen.
Bij Occure heerst een prettige sfeer van samenwerken, elkaar steunen en er voor elkaar zijn. Dat geeft mij persoonlijk ook het vertrouwen om me te ontwikkelen in mijn werk en gewoon mezelf te zijn – en dat voelt heel goed!
Sandra van der Knaap
Secretariaat
Sandra van der Knaap
Secretariaat
“Door het goed te regelen voor onze klanten en zieke medewerkers kan ik bijdragen aan een goed herstel.”
Ik maak graag onderdeel uit van organisaties die mensen weer in hun kracht zetten of beter maken. Daarom werkte ik eerder al graag bij zorginstellingen. Verzuim kwam ik vooral tegen wanneer ik als planner roosters plande inclusief verzuim en re-integratietrajecten.
Bij Occure voel ik dat ik heel direct iets kan betekenen voor de medewerkers en onze klanten. Niet door zelf zorg te leveren, maar wel door alles zo goed mogelijk te regelen rondom het verzuimtraject. Afspraak is afspraak is voor mij daarbij heel belangrijk.
Een goed re-integratietraject draagt bij aan een goed herstel – en daar werken we met het hele team aan!
Jorg Erpelinck
Controller
Jorg Erpelinck
Controller
“Er is meer dan alleen cijfers.”
Natuurlijk ben ik in mijn werk veel bezig met cijfers. Maar er ligt ook veel waarde in de menselijke connectie. Door samen te werken, mee te denken met de klant en in korte lijnen te communiceren met elkaar kan ik het beste resultaat behalen.
Occure is een betrokken organisatie. Die betrokkenheid toont zich naar de klanten, maar ook naar elkaar. We hebben een hecht team, waarin we veel oog voor elkaar hebben.
In mijn functie ben ik ook bezig met verzuim en preventie. Ik zorg er met plezier voor dat mijn collega’s een goede werkplek hebben en beschikken over de juiste middelen om hun werk goed te kunnen uitvoeren. Want het belang van gezondheid geldt natuurlijk voor onze klanten, maar net zo goed voor onze medewerkers.
Renate Snijder
Applicatiebeheerder
Renate Snijder
Applicatiebeheerder
“Bij Occure mag je zijn wie je bent. Dat vertrouwen geeft de rust om te groeien.”
Toen ik bij Occure solliciteerde, kwam ik voor een functie op het secretariaat. Jos Blaauwhof zag echter iets anders in mij en leidde mij op tot applicatiebeheerder. Nu ben ik degene die klanten of collega’s uitlegt hoe applicaties werken.
Dat vertrouwen is tekenend voor de organisatie. Je mag zijn wie je bent en krijgt volop steun om in je kracht te komen staan. Nu krijg ik de mogelijkheid om mijn kennis te verdiepen op allerlei vlakken. Die verdieping brengt me veel en past ook bij mijn functie.
Het contact met klanten is heel direct en laagdrempelig. Het is prettig direct te schakelen met degene die de knoppen bedient. Op die manier kan ik ook het meeste voor de klant betekenen.
Nicole Witteveen
Officemanager
Nicole Witteveen
Officemanager
“Ik zoek altijd naar de vraag achter de vraag.”
Na 25 jaar als intercedent te hebben gewerkt, waarin ik onder andere mijn vaardigheden in recruitment en personeelsbeheer kon inzetten, werd het tijd voor een nieuwe uitdaging. Bij Occure heb ik als officemanager een brede rol en kan ik meegroeien in en bijdragen aan een proactieve werkcultuur.
Mijn doel is om medewerkers snel en effectief naar de juiste bedrijfsarts te begeleiden en mee te denken over de beste oplossingen. Daarom zoek ik altijd naar de vraag achter de vraag. Ik vind het belangrijk dat iedereen met een goed gevoel geholpen wordt en dat afspraken altijd worden nagekomen.
Bij Occure kan ik daadwerkelijk bijdragen aan een kwalitatieve dienstverlening. Ik krijg de ruimte om mee te denken en mijn zorgvuldige en servicegerichte ervaring in te zetten. Dat maakt mijn werk zowel uitdagend als vervullend. Ik kijk ernaar uit om samen met het team te blijven werken aan het leveren van de beste service en aan de verdere groei van onze organisatie.
Kunnen wij je helpen?
Ons team staat voor je klaar. Wij zijn altijd goed bereikbaar via mail of telefoon.