Het team

Maak kennis met het team van Occure

Jos Blaauwhof

Jos Blaauwhof

Directeur, bedrijfsarts

“Korte lijnen en kwaliteit: daar staat Occure voor.”

Voor ik Occure oprichtte werkte ik bij een grote arbodienst in de directie. Mooie organisatie, groot kantoor. Maar ik merkte dat de lijnen naar de klant steeds langer werden. Terwijl de klant in de basis gewoon een deskundige bedrijfsarts wil en een goede dienstverlening.
 
Dat werd dan ook de missie van Occure: een kwalitatieve arbodienstverlening leveren waarin de lijnen kort zijn. Met een mooie club collega’s en een flexibele schil van zelfstandig bedrijfsartsen en arboprofessionals kunnen wij die missie vervullen. Samenwerking met alle partijen is daarin de sleutel van ons succes. En doordat we allemaal snel kunnen schakelen, kunnen we veel effectievere stappen zetten in het verzuimtraject.
Elisa Rijk

Elisa Rijk

Operationeel directeur, bedrijfsarts

“Ik houd van doorpakken, met de juiste mensen om me heen dingen bereiken.”

Ik denk graag breder dan puur als arts. Sparren met organisaties en met elkaar vind ik eigenlijk het leukste deel van het vak. Dat hoort ook bij het Occure-gevoel. Plezier kunnen hebben in je werk, kwaliteit leveren, zelfstandig en met verantwoordelijkheidsgevoel werken, samen dingen willen bereiken. 
 
Occure is een kleinere organisatie met korte lijnen. Daardoor kun je echt stappen zetten met elkaar. En daar houd ik van, doorpakken, met de juiste mensen om je heen. 
 
Doorpakken houdt ook in preventief werken. We worden ingezet op verzuim, maar verzuim wordt wel ergens door veroorzaakt. Dus om de duurzame inzetbaarheid te vergroten moet je altijd alert zijn op het probleem achter het verzuim. Met een brede inzet van specialisten kunnen we daar actief over meedenken en adviseren.
Emanuel Steenhuis

Emanuel Steenhuis

Bedrijfsarts

Philip De Jager

Philip De Jager

Bedrijfsarts

“Als bedrijfsarts wil je dat mensen gezond kunnen terugkeren naar een gezonde werkplek.”

Ik kijk als bedrijfsarts met een holistische blik naar de gezondheid, waarbij de ziekte niet centraal staat maar de persoon die voor je zit. Mijn focus ligt op de gevolgen van een ziekte op diens leven, waarvan werk natuurlijk een groot deel uitmaakt. Ik onderzoek samen met de patiënt/cliënt wat hij/zij nodig heeft om weer duurzaam terug te keren in het werk. Het geeft mij elke keer weer voldoening om mensen daarbij te kunnen ondersteunen.

Om dat optimaal te kunnen bereiken moet je de organisaties kennen. Wanneer je enkel vanuit je eigen spreekkamer advies geeft aan medewerkers en leidinggevenden mis je een belangrijk stuk informatie, want je kent de organisatie niet. Bij Occure werk ik op locatie bij grotere organisaties. Daardoor ben ik echt onderdeel van het geheel en kan ik beter adviseren over verzuim en preventie. Ook kan ik makkelijker de samenwerking aangaan met andere disciplines binnen het bedrijf, zoals een arbeidshygiënist en een veiligheidskundige.

Zo streven we ernaar dat mensen niet alleen weer gezond kunnen terugkeren naar hun werk, maar óók kunnen terugkeren naar een gezonde werkomgeving.

Zoa Moeniralam

Zoa Moeniralam

Bedrijfsarts i.o.

“Samenwerken en vertrouwen is de basis van mijn vak.”

Als bedrijfsarts ben je autonoom. Die onafhankelijke positie past mij heel goed. Ik werk vanuit mijn zijnskracht, niet vanuit een opgelegde norm. Mijn blik is holistisch. Alles samen zorgt voor je belastbaarheid en of je in balans bent of juist niet. Ik luister en kijk en spiegel wat ik zie. Daarin geef ik mensen net dat kleine duwtje in de juiste richting, die van zelfvertrouwen en kracht.

Ik geloof dat wij als mens heel zijn en dat een organisatie een heel systeem is. Vanuit onze heelheid kunnen wij bijdragen aan het systeem. Wanneer iets disfunctioneert zoek ik als bedrijfsarts naar hoe mensen hun plek weer kunnen innemen, hoe zij in hun kracht kunnen komen staan. Daarbij benader ik mijn gesprekspartner vanuit samen zoeken en vertrouwen.

Het is niet altijd makkelijk om mensen en organisaties in beweging te krijgen. Hoe deel je zaken die mensen niet graag willen horen? Als bedrijfsarts maak je vaak de pijn zichtbaar van een organisatie. Wanneer je de goede toon weet te vinden kun je in gesprek raken. Kansen zien en nemen om te bewegen richting preventie, vanuit samenwerken en vertrouwen. Een sterk gevoel van medemenselijkheid en een diepe overtuiging van inclusiviteit helpen me daarbij.

Hannah Hondema

Hannah Hondema

Bedrijfsarts i.o.

Petra van Es

Petra van Es

Bedrijfsarts i.o.

“Mijn doel is om de situatie in beweging te brengen – en houden.”

Afwachten is beperkend, voor de medewerker en voor de werkgever. Ik probeer daarom altijd weer beweging te brengen. Mensen terug te sturen naar hun huisarts of een specialist, om toch nog eens te kijken wat er wél nog kan, in plaats van wat niet meer kan. Medewerkers en werkgevers weer met elkaar in gesprek te krijgen. Zelfs als de uitkomst is dat een medewerker niet meer terugkeert, is het vooruitgang.

Mijn ervaring als huisarts helpt me absoluut in mijn werk bij Occure. Ik heb een heel brede blik op mensen en hun ziektebeeld. Ik kan daardoor makkelijk adviseren over uiteenlopende verzuimgevallen.

Daarnaast weet ik na 20 jaar mijn eigen huisartsenpraktijk gerund te hebben precies hoe het is voor de werkgever en de rest van het team als een medewerker ziek uitvalt. Iedereen moet een stapje bij zetten, er zitten kosten aan: het is een situatie die je niet langer dan nodig wilt behouden.

Als bedrijfsarts i.o. heb ik veel meer tijd voor mensen dan ik als huisarts had. Zowel in hun consult als in het volgen van het verzuimproces kan ik mensen nauwlettend volgen en adviseren. Het geeft veel voldoening dat ik alle partijen kan bijstaan en direct invloed heb op het verzuimproces.

Christof Majoor

Christof Majoor

Bedrijfsarts i.o.

Nico Weerkamp

Nico Weerkamp

Arts

Elke Struiwig

Elke Struiwig

Arts

“Mensen begeleiden naar een positieve werkflow, dat geeft mij voldoening.”

“Preventie is een belangrijk speerpunt in mijn werk. Dat dat verder gaat dan het uitvoeren van preventief medisch onderzoek, die overtuiging deel ik absoluut met Occure.

Het ultieme doel van preventie is voor mij het stimuleren van bevlogenheid bij mensen. Het ideaal is dat zij met enthousiasme naar hun werk gaan, energie putten uit hun taken, en vervolgens met energie thuiskomen om nog waardevolle momenten te delen met hun kinderen, partner en zichzelf. Op die manier kunnen ze ontspannen en uitgerust de volgende dag met hernieuwde motivatie aan het werk gaan. 

Mijn persoonlijke missie is mensen te begeleiden op weg naar deze positieve vicieuze cirkel. Dankzij mijn passie en plezier in mijn werk bij Occure heb ik voldoende energie om naar elke patiënt te luisteren en hen de aandacht te schenken die ze verdienen. Op deze wijze hoop ik mijn bijdrage te leveren aan de maatschappij.”

Elvira Go

Elvira Go

Arts

Anita Meedendorp

Anita Meedendorp

Praktijkondersteuner bedrijfsarts

“Om dit werk goed te doen, moeten de bedrijfsartsen en ik elkaars vertrouwen hebben.”

De zorg heeft altijd in mijn hart gezeten. Na bijna 20 jaar als IC/CCU verpleegkundige ging ik verder als teamleider in de zorg. Ik droeg verschillende petten: ik was leidinggevende, ik maakte de roosters, ik begeleidde zieke medewerkers. Dat laatste bleek mijn echte passie en dat zorgde ervoor dat ik de opleiding tot POB’er ben gaan volgen. 

Mijn medische achtergrond komt natuurlijk heel goed van pas in mijn beroep. En ik merk dat het ook een voordeel is dat ik weet waar de leidinggevenden en teams mee te maken hebben als een medewerker uitvalt. Dat inzicht neem ik ook zeker mee in mijn adviezen. 

In mijn functie is de samenwerking met de casemanager en de verschillende bedrijfsartsen enorm belangrijk. Alleen wanneer we elkaars vertrouwen hebben, kunnen we de taakdelegatie echt delen. Dat betekent niet dat we het over alles eens hoeven zijn, maar we moeten op elkaar terug kunnen vallen.

Wat zo leuk is aan het werken bij Occure is dat ik veel op locatie kom. En daar zie ik de medewerkers die ik ook op het spreekuur heb gezien aan het werk. Het maakt het contact heel laagdrempelig en je kunt meteen meekijken waar nieuwe kansen tot verbetering liggen!

Myrna Nelemans

Myrna Nelemans

Casemanager

“De juiste begeleiding is essentieel voor duurzaam herstel.”

In mijn werk richt ik mij in eerste instantie op een goede verzuimbegeleiding voor de werknemer en de werkgever. Alleen als je de juiste begeleiding weet te geven zet je in op een duurzame herstelmelding.

Daarnaast zetten we graag nog een stapje extra. Want verzuim en preventie zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Daarom zijn we altijd alert: speelt er niet meer dan die ene ziekmelding? Kunnen we nog iets anders doen om verzuim te verhelpen of in de toekomst te voorkomen? We geven werkgevers graag advies en tips hierin. Door ze de winst te laten zien van een goede aanpak, letterlijk en figuurlijk, kun je echt wat toevoegen aan de organisatie.

Zo is mijn werk uitdagend en leerzaam. Het kleuren tussen de visie van de werkgever, de gevoelens van de werknemers en de regels vanuit de overheid/UWV vind ik ontzettend leuk om te doen. Geen dag is hetzelfde, al richt ik mij wel iedere dag weer op hetzelfde doel: alle partijen tevreden houden.

Marleen Quist

Marleen Quist

Secretariaat

“Iedereen die bij Occure werkt heeft hart voor mensen.”

Bij Occure werken we met een redelijk klein team, waarin iedereen gelijkwaardig en belangrijk is. Samen willen we het beste bereiken voor onze klanten én voor het bedrijf. De collegiale sfeer helpt daar absoluut bij. Je inbreng is welkom en de drempel tot overleg is laag.

Iedereen die bij Occure werkt heeft hart voor mensen. Dat merken de klanten maar is ook voelbaar in het bedrijf. We zetten er allemaal op in om de contacten goed te houden. Dat is overigens ook heel belangrijk vanuit het oogpunt van verzuim: als je een goede band hebt met je werkgever zul je ook minder snel verzuimen.

In mijn functie ben ik echt een spin in het web. Op het secretariaat proberen we de artsen zoveel mogelijk te ontlasten, zodat zij zich kunnen richten op hun primaire zorgtaak. We weten wat we moeten doen en werken heel zelfstandig. Dat vind ik zelf heel prettig, net als de grote afwisseling in ons werk. Dat houdt het voor mij na al die jaren nog steeds leuk en uitdagend om bij Occure te werken.

Jolanda Timmermans

Jolanda Timmermans

Secretariaat

“Het menselijke stukje is een onmisbaar onderdeel van mijn werk.”

De gezondheidszorg zit echt in mijn hart, ik zie mezelf niet voor een bank of iets dergelijks werken. Ik haal er voldoening uit dat ik de artsen goed kan helpen hun werk te doen, maar ook dat ik er kan zijn voor iedereen: voor mijn collega’s, voor de zieke medewerkers die ik spreek, voor de klant. ‘Ik heb je gezien’: dat telt voor mij.

Ik probeer altijd een luisterend oor te bieden. Dat zit in mijn aard en is ook heel belangrijk in ons werk. Wanneer je een goede verstandhouding met elkaar hebt, wordt het makkelijker even iets te vragen of te overleggen. Het past ook bij onze organisatie om warm met elkaar om te gaan.

Op het secretariaat zijn we als spin in het web altijd druk om te regelen wat iedereen nodig heeft. Maar het menselijke stukje is een nog belangrijker deel van mijn werk. Bij ons is niemand een nummertje.

Danielle Dekker

Danielle Dekker

Secretariaat

“Even de tijd nemen om te luisteren is minstens zo belangrijk als de boel regelen.”

Verzuim was niet nieuw voor mij, toen ik bij Occure startte. Vanuit mijn eerdere functie als verzuimadviseur was de Wet Verbetering Poortwachter mij al bekend bijvoorbeeld. Nu bekijk ik verzuim wel vanuit een andere hoek natuurlijk: niet vanuit de organisatie en de zieke medewerkers, maar vanuit de bedrijfsarts.

Ik probeer vooral overzicht te creëren en rust uit te stralen. In dit werk moet je steeds schakelen, je hebt steeds weer een andere partij met een andere vraag aan de lijn. Maar als je een zieke medewerker spreekt, wil je toch het moment aangrijpen om even echt te luisteren. Dat is minstens zo belangrijk als de boel regelen.

Bij Occure heerst een prettige sfeer van samenwerken, elkaar steunen en er voor elkaar zijn. Dat geeft mij persoonlijk ook het vertrouwen om me te ontwikkelen in mijn werk en gewoon mezelf te zijn – en dat voelt heel goed!

Sandra van der Knaap

Sandra van der Knaap

Secretariaat

“Door het goed te regelen voor onze klanten en zieke medewerkers kan ik bijdragen aan een goed herstel.”

Ik maak graag onderdeel uit van organisaties die mensen weer in hun kracht zetten of beter maken. Daarom werkte ik eerder al graag bij zorginstellingen. Verzuim kwam ik vooral tegen wanneer ik als planner roosters plande inclusief verzuim en re-integratietrajecten.

Bij Occure voel ik dat ik heel direct iets kan betekenen voor de medewerkers en onze klanten. Niet door zelf zorg te leveren, maar wel door alles zo goed mogelijk te regelen rondom het verzuimtraject. Afspraak is afspraak is voor mij daarbij heel belangrijk.

Een goed re-integratietraject draagt bij aan een goed herstel – en daar werken we met het hele team aan!

Jorg Erpelinck

Jorg Erpelinck

Controller

“Er is meer dan alleen cijfers.”

Natuurlijk ben ik in mijn werk veel bezig met cijfers. Maar er ligt ook veel waarde in de menselijke connectie. Door samen te werken, mee te denken met de klant en in korte lijnen te communiceren met elkaar kan ik het beste resultaat behalen.

Occure is een betrokken organisatie. Die betrokkenheid toont zich naar de klanten, maar ook naar elkaar. We hebben een hecht team, waarin we veel oog voor elkaar hebben.

In mijn functie ben ik ook bezig met verzuim en preventie. Ik zorg er met plezier voor dat mijn collega’s een goede werkplek hebben en beschikken over de juiste middelen om hun werk goed te kunnen uitvoeren. Want het belang van gezondheid geldt natuurlijk voor onze klanten, maar net zo goed voor onze medewerkers.

Renate Snijder

Renate Snijder

Applicatiebeheerder

“Bij Occure mag je zijn wie je bent. Dat vertrouwen geeft de rust om te groeien.”

Toen ik bij Occure solliciteerde, kwam ik voor een functie op het secretariaat. Jos Blaauwhof zag echter iets anders in mij en leidde mij op tot applicatiebeheerder. Nu ben ik degene die klanten of collega’s uitlegt hoe applicaties werken.

Dat vertrouwen is tekenend voor de organisatie. Je mag zijn wie je bent en krijgt volop steun om in je kracht te komen staan. Nu krijg ik de mogelijkheid om mijn kennis te verdiepen op allerlei vlakken. Die verdieping brengt me veel en past ook bij mijn functie.

Het contact met klanten is heel direct en laagdrempelig. Het is prettig direct te schakelen met degene die de knoppen bedient. Op die manier kan ik ook het meeste voor de klant betekenen.

Kunnen wij je helpen?

Ons team staat voor je klaar. Wij zijn altijd goed bereikbaar via mail of telefoon.